Tillbaka till verkligheten


Phu, nu börjar jag äntligen återgå till normal färg och form efter en extremt effektiv helg i Värnamo, Sverige. Helt otroligt vad man klarar bara man sätter den sidan till.
För de av er som har hängt med så var syftet med denna resan att visa upp min nya erövring Kisse för släkt och vänner för att få den sista men ack så viktigta godkänningen så jag kan ta vårat förhållande ett steg längre.
Nu är det också viktigt att jag nämner att jag inte har träffat många av dessa familjemedlemmar på många år, så detta var ett nervöst möte för även mig.

Stackars Kisse, han sliter med 2 familjemedlemmar och nu ska han träffa hela flocken. Hur var det detta nu gick.

Vi började med en 5 minuter supervistit hos mormor för att starta upp lite mjukt och snällt. Där blev vi snabbt utjagade då vi skulle komma tillbaka på kaffe lite senare på dagen.
Snabbt som ögat åkte vi till våran mor....(Detta var nog en av de värsta för mig då vi inte skiljdes som vänner för några år sedan) ett gott kännetecken på våran familj är den enorma envisheten och stoltheten. Men ibland så klarar vi av att gå runt den.
Nu gick mötet bra men det var nog mycket tack vare min otroligt charmiga Kisse som är en fantastisk isbrytare med sina blonda kommentarer han kan komma med då och då. (som bland annat detta att hundar säljs i kilopris :D)

Efter 2 glas vin så hade även jag slappnat av betydligt och då var det dags att åka till mellansystern som jag inte heller hade sett på många år.
Denna donnan var sig lik! Lite snyggare dock men jag såg att det fortfarande var min syster.
In i hennes nya lägenhet för att tvätta av sig resdammet och fortsätta alkofesten. Även är så charmar kisse in sig hos min systers hjärta. Han är en liten Don Juan.
Nu var det ju så dags att åka tillbaka till våran moder som hade lagat middag till nästan alla sina barn (4 av 6) och jag kan inte dra mig till minnes när detta sist ska ha skett.
Mamma lite lullig på vin sitter och tindrar med ögonen och kan inte tro att dettat händer, men det gör det!

Hela helgen var lyckad och jag är glad över att bror tog detta initiativet och jag hoppas nu att vi alla kommer träffas oftare.

Kisse, du är en stjärna, utan dig så kanske detta inte hade hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0