Tråkigt väder.


Det händer ALLTID när jag ska vara ledig, de sista veckorna har det verkligen varit extremt! Det har varit strålande sol och varmt väder hela veckorna, när jag självklart har kvällsvakt, men måttet var rågat när jag för en enda gångs skull skulle vara ledig en lördag så ska himlen öppna sig och allt vatten vräker ner. Samma gäller idag när jag för en gångs är ledig och ta mig till banken (är utan bil för tillfället) då ska det regna ENBART för att jag måste promenera till banken. 
Jag måste ha gjort någon mycket arg, rannsakar mig själv för att kunna finna ut av och rätta till.

Annars så tråkar jag ihjäl här i min lägenhet på 55 kvadrat. Vem kan leka med mig en tisdag klockan 13:02? Då ska det vara jobb, ultraljudsundersöknigar, legevakten med ungen osv. Är det så att jag också måste växa upp snart? Ångest ångest ångest...

Men äntligen så har jag startat detta nyttiga livet....eller ja det vill säga att jag springer 4 ggr i veckan men matvanorna är tyvärr detsamma....lika syndigt som förr. Men nu kan jag äta mina chokladjordgubbar med grädde med lite bättre samvete när jag har sprungit min mil på över en timme..... värt varenda kalori.

Annars så är jag arg på det mesta när det gäller jobbet, men efter jag fick skrika av mig på kontoret och slänga galla över den jag hatar mest så kände jag mig något lugnare, om det blir förbättringar är en annan sak. Men det gjorde gott i själen.
När man jobbar med passagerare så förlorar man snabbt tron på mänskligheten. Eller i alla fall för norrmännen, jag har fortfarande lite hopp kvar för svenskarna. Amerikanarna var det över för för längesen.

*lite mer tankar kommer nog sen*

TLL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0