Charter, kannibalsniglar och filosofi

Detta trodde jag aldrig! Aldrig att jag skulle sjunka så lågt och åka charter när jag är en sådan globetrotter som jag är!
Tydligen så är det ju så att livet är fullt av överraskningar och en charterresa blir det med Camilla som jag faktiskt inte har träffat på över ett år! Spännande, ska se om vi fortfarande kommer överens i en vecka nu när vi vuxit upp och blivit mogna kvinnor.
Resans mål är också väldigt speciellt. Det blir Larnaca på cypern men vi kommer försöka undvika Ayia Napa, då vi inte är behov av snorkåta 18åringar. Camilla och jag har redan våra män.
Syftet med resan är att bättra på den obefintliga brännan och insupa nya miljöer och vi ska försöka hålla oss borta från skandinaver,
När jag jobbar på flygplats så får jag mer än nog av alla de skandinaver som ska ut på semester.

Nu så startar snart sommarrushen på flygplatsen och vi alla förbereder oss mentalt. Alla sommrar är illa men jag har en känsla av att denna kommer bli den värsta under hela min karriär där. Folk är galna, jag menar seriöst galna och lämnar sitt sunda förnuft hemma när det är dags för avresa. Att respektera sina medmänniskor är som totalt bortglömt. Det kommer krylla av ungar, stressade mammor, arga pappor, blondinbellor som inte vet vart de är och ska, övervikt, försenade flyg, överbokade flyg, ännu argare passagerare. Och in i detta ska jag försöka klämma in lite privatliv, blir en utmaning!

Måste vara nyhetstorka i norge idag, har sett på snart 3 nyhetssändningar och den största nyheten är om alla dessa sniglar som förstör alla snälla norrmäns trädgårdar, men nu har en smart nordnorsk kommit på den geniala idén att man ska fånga snigarna levande, snitta dem och bada dem i gift. Därefter så ska man placera dessa preperade snigellik ute i träfgården på strategiska platser, så kommer de resterande levande kannibalsniglarna äta dessa giftiga kadaver och dö. DÄREFTER så kommer andra sniglar att äta deras lik och så föra smitta vidare och dö.
Min tanke är då detta: Sniglarna har väl ändå ett syfte på jorden? Klart att jag förstå denna oljerika norska familjen att man inte vill ha dem i trädgården, men ärligt talat., sniglarna var där först. Tänk om dem ser oss som ohyra? (vilket på flera olika sätt vi är) skulle prepera oss med något giftigt vid beröring och vi sedan för smittan vidare (svininfluensan) för att dö och utrota oss själva.
Konklusionen är då, vi borde väl inte uppmärksamma alla dessa epedemier som går, för det är väl meningen att vi ska dö då.....vi är ju för många än vad som är bra för jorden. Vi skjuter ju rådjur och älg varje höst för att hålla ner beståndet på en nyttig nivå. Borde inte vi skjuta oss när vi blir för många? Vart går den gyllene gränsen?

Detta måste jag ta upp med Camilla på resan ner, ska se vilka intressanta vinklar vi kommer att dryfta. De mest intressanta kommer kanske upp på bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0