Nattliga aventyr med Camilla

Ca 30 grader varmt pa en liten o kallad cypern har foljande intraffat:

Ca 2330 kom vi fram till varat 3+ hotell i Larnaca, var forvisso informerad om att hotellet sag lite slitet ut men hade anda standard 3+ stjarnor.
Min van Camilla har under sitt liv utvecklat en stark angest mot kryp, och da speciellt mot kakerlackor och spindlar.
Det forsta som hander nar vi ska hitta till varat rum ar en kakerlacka i samma storlek som en chiahuahua i gangen och stackars camilla far nastan ett epileptiskt anfall och rusar till varat rum for att fly undan denna onda varelse. Saken var bara att i rummet fanns det annu fler overaskningar! Har kryllade det av sma djur! Fick i uppdrag av Camilla att inforskaffa nagon form av insektsspray for att morda alla extragaster vi hade i rummet. Det var en del.
Nu maste toalettbesoken vara med oppen dorr och jag maste halla mig i narheten med insektssprayen!
Inte nog med att standarden pa kackerlackorna var hog men varat rum kanske kunde komma under standarden 1 stjarna.....kanske. Ingen AC...de ar nog till dekoration men de fungerar inte. Mannen i receptionen skulle kolla upp det nar teknikern kommer en annan dag....VARMT.

Vi satte oss pa varan extremt lilla balkong for att ta EN drink....det blev snabbt fler och vid 0300 sa bestamde vi oss for att ga ner till stranden och ta ett dopp. Vi hamnade i Ayia napa....hur det hela har gatt till ar lite tveksamt, men vi klarade oss fint.
Val i Ayia napa sa var vi pa en bar som tydligen ar oppet 24 timmar i dygnet och vi hade en trevlig vistelse, men runt klockan 0800 sa sa john blund att vi borde ta oss hem....vilket var lattare sagt an gjort. Var hemma runt 10 tiden och da ville jag helst sova, Camilla lyckades vacka mig vid 15 tiden sa vi skulle lata solen slicka vara vita kroppar och vi har faktiskt lyckats med att fa lite farg!!

Ikvall blir det lugna puckar och SOL for hela slanten imorgon (och kanske en drink nar vi har glomt nattens bravader)

Puss

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som ni har en äkta semester ;) Härligt, ta en drink eller två åt mig och ha det riktigt bra nu.. Puss

2009-06-03 @ 17:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0