Lite ilska under sommaren

Skrev ett mail till min HR representant när jag tyckte min smärtgräns var nådd....


Hej N.N




Vet ej hur inblandad och insatt du är i min situation, men jag väljer nu att skriva till dig för att kanske få lite hjälp och lite mer information om vad jag ska göra.

Saken är den att företaget har betalat ut fel lön till mig VARJE månad sen jag startade 1 juli 2008, alltså i ett år. Det är mestadels att jag har jobbat väldigt mycket som TRC som jag ej har fått för. Även också en hel mängd med övertidstimmar som jag heller inte har fått.
Detta har jag, månad för månad skickat in till företaget och varje månad har jag fått samma svar att det ska betalas ut på nästa lön. Är väl medveten om att det har varit många personer inblandade i saken, bl.a före detta anställda inom admin. Har full förståelse för att det är mycket rot i min lön ifrån 2008.

Mitt problem är nu att jag har de senaste två månaderna gett M.M en exakt uträkning på vad som fattas, och det jag fått utbetalat. Eftersom det fattades ca 10 000 kr på min maj lön så ville jag gärna få det utbetalat  nu den 20:e juni. Detta lovade M mig att det skulle göras. Fick det även bekräftat på mail, men också att han inte kunde göra så mycket med de andra månaderna, vilket jag förstår.

När löningen kom så hade jag ej blivit efterbetalad, fått TRC/DM tillägg MEN jag hade blivit avdragen en massa pengar i lön!! Detta gjorde mig väldigt frustrerad och arg och tog kontakt med M för en förklaring.
Det jag fick var att han ville ta ett möte med mig följande måndag eller tisdag för att gå igenom HELA min lön så allt kunde utbetalas vid en kollektiv utbetalning nu kommande onsdag nästa vecka.

Måndag så fick jag INGEN info från honom så jag skickade ett mail han ej svarade på, fick besked att vi skulle ta det på tisdag (idag) under arbetstid och jag krävde att få med S.S då jag vet att M.M ej har full insyn och förstålse i lönprocesserna.

Detta är vad jag fick.

M.M ringde mig klockan tre och sa att han skulle komma upp för att ta en prat och gå igenom min lön. Han gav mig ca 10 minuter för han var tvungen att gå för han skulle på båttur med sin fru. Detta provocerade mig något oerhört då jag hade föreberett mig med att ta med all min dokumentation på hur jag har jobbat och förväntat mig ett möte som skulle kunna hjälpa mig. Även under denna 10 minuters praten så skrivar han ner 3 punkter på vad han borde göra (som han skulle gjort innan, vilket jag redan har gett han information om ). Sedan säger han till mig att jag måste göra all dokumentation på excel så den blir översiktlig. Detta gjorde mig rent ut sagt förbannad för jag har inte tid eller det är inte heller min uppgift att göra hans arbete!!!! Detta sa jag till honom. Jag frågade också när jag kunde förvänta mig ett resultat av detta och får svaret att det visste han inte då han inte kunde prioritera mitt ärende!

Jag vet att om han sätter sig ner och kontrollerar min lön så är det gjort på MAX en arbetsdag och detta tänker jag inte göra gratis för honom.

I tillägg så har jag sagt nu i 2 månader att jag kommer vägra ställa upp som vikarie som TRC i sommar till att jag får betalt för ett års arbete.
Företaget har räknat med att jag ska som vikarie och gett TRC semester efter detta.
Eftersom M.M inte kan ge mig ett svar på när min lön kommer finnas på kontot så står jag fast vid det beslutet. Företaget  får helt enkelt ta in en TRC från en annan station.

I tillägg till denna fantastiska situation som jag har så har jag ställt upp varje dag och jobbat övertid i nu 14 dagar i sträck för att planeringen är ett skämt! Har inte jobbat under 9 timmar en enda dag. Midsommarhelgen så har jag jobbat från det första flyget till det sista.
Att jag då ska bli så nerprioriterad av admin gör mig så besviken.

En annan sak är L.L TVINGADE mig att gå som TRC igår måndag ÄVEN att jag sa nej dagen innan och samma dag. Att DM eller planning inte tar in en TRC som får betalt som det kan jag ej förstå. Jag sa till L.L att då ,
måste Företaget betala mig dubbelt, eftersom det inte ingår i mina arbetuppgifter och att jag har sagt nej i två dagar att göra detta. Detta sa L.L nej till. Hon sa att hon kunde garantera mig att min lön kommer bli fixad, men hon kunde inte ge mig ett skriftligt dokument på det.
Detta gjorde mig så förbannad när jag har ställt upp hela veckan. (Har jobbat 75 timmar på 7 dagar) att andra anställda ska få hjälp och bli särbehandlade på det sättet!

Jag hoppas att du förstår min situation och att jag inte är arg personligen på någon, men jag vill ha resultat och är så trött att bli lovad min lön när jag i ett års tid har fått betala mina räkningar med mitt kreditkort eftersom det alltid fattas ett antal tusen.

Om det inte blir en ändring inom en snar framtid så måste jag nog tyvär ta in arbetstilsynet här i norge för att så här kan det inte få fortsätta.

Hade varit väldigt tacksam för ett svar.

Om du inte vill svara på mail så kan du nå mig på telefon


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade också varit arg arg arg arg. Hoppas nån kan ta tag i saken!

2009-06-24 @ 23:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0